Biblioteca Ursului – recenzie

! Acest articol conține un rezumat al cărții, inclusiv deznodamantul!

Când am fost întrebată care ar fi acea singură carte pe care aș pune-o într-o capsulă a timpului dacă lumea, așa cum o știm noi, s-ar sfârși, m-am gândit la Biblioteca Ursului. În primul rând pentru că e o carte pur și simplu frumoasă și, dacă ar fi să avem de ales, eu mi-aș dori să dăm doar frumosul mai departe. Apoi, Biblioteca Ursului este o carte despre cărți și despre bucuria de a citi. M-am gândit că o astfel de carte le-ar putea insufla urmașilor noștri dorința de a crea și mai multe povești pentru a fi citite de și mai mulți copii, împreună cu părinții lor.

Pe lângă cele de mai sus, cartea are și o mare încărcătură emoțională pentru mine. Încă ne văd, cu ochii minții, pe mine și pe băiețelul meu, îmbrățișați pe canapea, total captivați de poveste. A fost prima carte pe care am descoperit-o și eu în același timp cu el. Până atunci, citeam sau răsfoiam cu atenție fiecare cărticică înainte să i-o prezint lui. În ziua aceea însă, nu fără emoție, am considerat că e momentul potrivit să ne confruntăm împreună cu necunoscutul și nu am greșit deloc. Prin urmare, mi se pare firesc ca această carte să fie prima despre care scriu în acest fel.

Prezentarea cărții

Titlu Biblioteca Ursului

Autor/ Ilustrator – Poppy Bishop/ Allison Edgson

Editură – Cartemma, 2016

Număr de pagini – 23

Format – 260 x 285 mm; copertă tare și pagini normale

Ilustrații și text – Ilustrații foarte frumoase și poveste destul de scurtă, ușor de citit; ilustrațiile se îmbină perfect cu povestea; pe alocuri anumite cuvinte sunt evidențiate într-un mod care le face mai ușor de citit de catre părinți și foarte amuzante pentru copii.

Gen – Este mai degrabă amuzantă, deși are și câteva momente înduioșătoare.

Vârsta recomandată – Este recomandată începând cu 3 ani. Noi am citit-o pentru prima dată atunci când băiețelul meu avea putin peste trei ani; fetița a descoperit-o mult mai devreme. Datorită ilustrațiilor foarte frumoase poate fi “citită” și pe poze, celor foarte mici.

Rezumat – Povestea începe cu prezentarea a patru prieteni – animăluțe – care aveau o singură carte. O citiseră până se deteriorase și își doreau foarte tare să citească și alte povești, motiv pentru care pornesc să le caute. Spre surprinderea lor, descoperă una fix în drum. O citesc fascinați și și-ar dori să o păstreze, dar se dovedește că îi aparținea lui Urs, căruia îi căzuse din rucsac. Cu inima grea, prietenii iau decizia potrivită și merg să returneze cartea. Când ajung acasă la Urs, pentru că acesta era plecat, ei decid să arunce cartea pe fereastră, dar Șoarecele alunecă înăuntru cu tot cu ea și, astfel, descoperă o bibliotecă cu o mulțime de cărți. Entuziasmați, prietenii uită că nu este casa lor și încep să citească. Se sperie tare atunci când Urs ajunge acasă, iar acesta este, la rândul lui, destul de furios. Se înduioșează însă, după ce prietenii își cer scuze și , mai ales, atunci când aude că ei aveau doar o singură carte. Îi invită să citească împreună, cu condiția să lase deoparte sandwinch-urile lipicioase. La final, Ursului îi vine o idee minunată, pe care aleg să nu o dezvălui acum, deoarece cred că am spus deja suficient, cât să vă conving că e o carte foarte frumoasă.

Ce mi-a plăcut – Totul

Ce nu mi-a plăcut –

Ce spun copiii despre ea– Amândoi au fost fascinați. Este una dintre cărțile lor preferate. Încă o citim cu drag la 5, respectiv 3 ani.

Unde o găsim – Din păcate, am constatat cu tristețe că, în acest moment, Biblioteca Ursului nu se mai găsește la noi. Presupun că există prin unele biblioteci și pot doar să sper că o sa fie reeditată. Până atunci, am descoperit-o pe Amazon în engleză și alte câteva limbi. Tot în engleză, apare ca fiind disponibilă la comandă pe carturesti.ro

Utilă pentru a deschide apetitul pentru citit, a înțelege și aprecia valoarea cărților și a crește iubirea pentru ele, dar și pentru a învăța cum, uneori, deciziile bune sunt greu de luat, dar ele au mereu efecte pozitive pe termen lung.

Nota! Aceasta nu este o recenzie clasică, dar am ales să o numesc astfel din motive practice. Găsiți aici primul articol din această serie și aici alte cărți pentru copii despre care am scris.

%d bloggers like this:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close